søndag den 7. marts 2010

Hannah Schneider // Julie Maria på Stars d. 5/3/2010.

I sommers var jeg som nævnt før, inde ved skuespillerhuset og se Hannah Schneider og spille – så derfor fik jeg billetter til hendes koncert i julegave af min søster – men det blev altså Julie Maria som stjal mit hjerte.

Jeg var sammen med min søster, og det var bare superhyggeligt, det er sjælent vi er sammen bare os to, efter hun har fået to dejlige børn.

Jeg vil tro, at der var ca. 50 mennesker til koncerten, så dvs. at vi sådan set var til en intimkoncert – hvilket jo kun er en fordel! Hannah gik først på scenen, og eftersom hendes musik er lidt mere chillermusik (i hvertfald i forhold til Julie Maria), sad de fleste bare og rockede med på stolene. Højtepunkterne var helt klart sangene Old enough (som jeg helt bestemt synes skulle være hendes næste single!!), “Raindrops” og “Waiting for you”! Hannah har helt bestemt sit eget musikalske univers, og hendes musik er så afslappende! Og så er det altså også lidt sejt, når hun lige hiver en harmonika(!) frem og spiller på den!

image

Jeg synes umiddelbart, at det virkede som om folk var kommet for at se Julie Maria, for der var meget mere gang i folk, da hun indtog scenen – men det kan også være hendes fantastiske musik, som var skyld i det! Min søster kendte ikke umiddelbart Julie Maria – men også hun måtte overgive sig til Julie Marias fantastiske stemme og seje guitarspil! Julie Maria lagde ud med at spille ‘Også om dagen’ aukustisk – bare hende og hendes guitar – perfekt start! Der er ingen tvivl om, at Julie Maria er supermusikalsk, jeg tror, at hun skiftede mellem 4 eller 5 guitarer – virkelig sejt! Hendes stemme og bandet er en perfekt kombination, og så virker bandet bare så sjove og seje (OG OGSÅ LIDT LÆKRE, HÆHÆ). Uh ja, så spillede de også titelsangen til Pagten – og det var fab! Min yndlings var nok “Evelyn”, den er bare noget særligt. Julie Maria fik også folkene i salen op af stolene, noget Hannah Schneider ikke præsterede! Men som min søster sagde, havde det måske været nemmere at hoppe op og ned til sangene, hvis vi havde været dobbelt så mange. Jeg skal i hvertfald have hendes album – hendes stemme er jo for vild!

image

Masser af ros til Stars, fuck man, hvor er det et hyggeligt sted – der kunne jeg helt sikkert godt finde på, at tage til koncert igen!

Billetten kostede vidst 100kr, hvilket er ret billigt for to koncerter. Drinks-priserne er sådan set også normale nok, 25 kr for en carlsberg på flaske og 20kr for en sodavand, er til at overkomme.

Hannah Schneider ville jeg gerne have en cafédate med – men Julie Maria vil jeg feste med!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 

mine egne billeder ligger på mobilen, men har ikke lige kablet, så dem må I se senere – billederne er fra deres facebooksider. Hannah Schneider//Facebook + Julie Maria//Facebook

Ingen kommentarer: