fredag den 29. maj 2009

Gode grænser

Jeg ifører mig altså ikke hvad som helst bare fordi det er moderne. Jeg læste en blog, der var et uddrag af en blog i, og jeg kan ikke huske hvad hverken den ene eller andet hed - undskyld. Uddraget handlende om at mode kunne være afskyeligt og latterligt.

Men jeg lever personligt efter den overbevisning 'alt med måde'. Jeg synes sku' heller ikke beatles briller er pæne, men mode er hvad mode er - stil er noget helt andet. Og det gælder for mig mere om hvad man gør med moden. Jeg kan godt nævne nogle der bare prøver at opfange alle trends og klaske dem sammen - mislykket. Jeg kan også nævne nogle der er har fed stil selvom de ikke ejer et eneste 'IT-item' ... Og helt er ærligt, så bare fordi jeg interessere mig for mode, betyder det ikke jeg æder hele skidtet råt. Overhovedet ikke, jeg derimod sorterer over halvdelen fra. Jeg er ikke supervild med Nude farver, jeg synes ikke platform shoes i beige er fede, jeg er heller ikke specielt vild med cykel short og det bliver bare aldrig noget for mig med bodychains. Men igen, stil og mode er to vidt forskellige ting - jeg elsker editorials og tendenser, men jeg tager mig den personlige frihed at sorterer det fra der ikke er mig og lave mit eget daglige modeshow udfra de ting jeg bryder mig om. Men det er vel også i bund og grund det, det handler om - for hvis vi alle rendte rundt i nude farvede beatles briller og cykelshort mens vi legede fashionista's nonstop ville vi jo blive bims. So remember - don't do trends because they're trends - do trends because they suit you, look good and YOU like 'em - not because 10000 of other peolpe like 'em. And don't overdress, but dress up.

Ingen kommentarer: